donderdag 17 september 2015

Haaksels

Toen ik in 2011 zwanger was van Nerena, kwam ik al snel thuis te zitten i.v.m. veel harde buiken. Ik moest dus veel rust houden en kwam er achter dat ik niet zo goed ben in op de bank hangen en niksen. Ik besloot dat ik een hobby nodig had. Op dat moment was het haken met Zpagetti garen erg hip en ik dat wilde ik ook wel leren. Ik ben naar de hobbywinkel gegaan en kocht een bamboe haaknaald en een aantal klossen garen. Bij de hobbywinkel hadden ze ook een aantal boekjes met duidelijke uitleg en patronen en met behulp van deze boekjes en oneindig veel filmpjes op YouTube ben ik langzaam begonnen met het haken van een tas. Na een aantal tassen had ik de smaak te pakken en ging ik op Google op zoek naar meerdere patroontjes. Zo kwam ik op Ravelry terecht. Er ging een wereld voor mij open en ik was Hooked!

Van de tassen heb ik geen foto's gemaakt, zo mooi werden ze namelijk niet! Ik haakte eerst een varkentje als (Sinterklaas)surprise voor mijn moeder en een visje als (Sinterklaas)surprise voor een bevriend stel.

Na de geboorte van Nerena durfde ik het ook wel aan om een kledingstuk voor haar te haken. Ik haakte dit truitje:


Niet perfect, maar voor een eerste keer vond ik hem prima gelukt!
Vervolgens heb ik nog veel meer kleding voor haar gehaakt. Ik heb helaas niet van alles foto's gemaakt. 

Naast kleding haakte ik ook een heleboel mutsen! Heerlijk warm voor in de winter en lekker snel klaar. Aantal mutsjes:




Kussens haken leek mij ook leuk om te doen. Ik bedacht dat ik 6 kussentjes voor in onze woonkamer wilde haken. Het is er nooit meer dan 1 geworden...
Voor Nerena haakte ik ook een kussen voor op haar kamer en mijn ouders kregen ook beide een gehaakt kussen (maar ook van deze heb ik geen foto;s)

Kussen voor in de huiskamer en kussen voor Nerena:




Ook voor Kiron heb ik al van alles gehaakt. Bijvoorbeeld dit ledikantdekentje:


Ook de Maxi-Cosi moest gepimpt worden:



Voor Kiron maakte ik ook nog 2 heerlijk warme dekentjes, omdat hij eind november pas geboren werd. Ik maakte een deken met de wafelsteek en één met de stersteek alleen van deze laatste heb ik helaas geen foto. De dekens heb ik gevoerd met fleece:



Uiteraard kreeg Kiron ook een gehaakt vest, maar omdat ik de naaimachine toen ontdekte heb ik die nooit afgemaakt. De knopen zijn in huis, ze zijn alleen nooit aan het vestje genaaid.

Mijn meest recente haaksel is deze rammelaar. Gemaakt voor mijn collega die nu met zwangerschap verlof en binnenkort haar zoontje verwacht:


Dit is slechts een kleine greep van al mijn haaksels :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten